هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» به منظور رفع نیازِ حمل بارهای سبک تا سقف ۶ تُن طراحی شده و با مجهز بودن به درب رمپ عقب ویژه حمل بار و تجهیزات، می تواند با سرعت و شعاع پروازی مناسب به حمل محموله ها اقدام نماید. چابکی و سریع بودن، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، قابلیت فرود در باندهای خاکی و خدمات رسانی به عنوان آمبولانس هوایی از جمله ویژگی های سیمرغ است.
این هواپیما باز طراحی و توسعه یافته هواپیماهای هم نسل خود بوده و متناسب با نیازهای دستگاه های کشوری، لشکری و شرایط اقلیمی ایران و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی ساخته شده است. سیمرغ با تکیه بر ظرفیت های علمی و فناورانه شرکت های دانش بنیان داخلی اجرا شده و برای ساخت آن ۳۰ هزار قطعه و سامانه هوایی، پیکچرهای پیچیده و بزرگِ مونتاژی، سیستم پیشرانه، قطعات، پیکره و سامانه های تست، آزمون و تدوین طراحی شده است که مستندات آن بیش از هزار جلد می شود.
طراحی و ساخت سیمرغ علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای تحصیل کردگان دانشگاهی، موجب بلوغ فناورانه و صنعتی شده و در نهایت به انسجام ظرفیت های ملی برای تولید محصولات راهبردی و ورود صنعت هوایی کشور به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته می شود. هواپیمای ترابری سبک سیمرغ در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی ساخته شده است.
[wpdiscuz-feedback id=”xrmdc26sm” question=”سیمرغ برایِ حمل بارهای سبک تا سقف ۶ تُن طراحی شده و مقدمه ورود صنعت هوایی کشور به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته است.” opened=”0″][/wpdiscuz-feedback]
منبع: خبرگزاری ایسنا، ۱۴۰۱/۲/۲۹، کد خبر: ۱۴۰۱۰۲۲۹۱۹۷۸۶
بازدیدها: ۰











