حاج آقا مصطفی می گفت: فروهر نماز می خواند البته نه به این معنا که عابد و زاهد بوده، ولی حاج آقا مصطفی خیلی از فروهر تعریف میکرد و به ما میگفت: من هیچ وقت فروهر از ذهنم نمیرود و فروهر را خیلی جوانمرد میدانست.
امام هم از شهامت و مردانگی افراد خوشش می آمد. مثلا به همین دلیل بود که مرحوم خلخالی را حاکم شرع کرد. یادم هست روز دوم پیروزی انقلاب، آقای منتظری قرار شد به دستور امام، فردی را به عنوان حاکم شرع معرفی کند که ایشان هم آیت الله آذری قمی را معرفی کرد.
وقتی پرونده چهار ژنرالی را که قبل از همه اعدام شدند نزد آقای آذری آوردند او گفت: من باید این پروندهها را بررسی کنم.
خلخالی گفت: آقای آذری یک شپش را هم نمی تواند بکشد.
فلذا حکم را به خلخالی دادند و او هم تصمیم گرفت به جای چهار نفر، حکم اعدام هشت نفر را اجرا کند که امام به او پیام داد: من با کسی تعارف ندارم. اگر به جای چهار نفر، پنج نفر را اعدام کنی نفر ششمی که اعدام میشود خودت هستی!
ولی مثلا درباره تیمسار مقدم که آقای منتظری سفارش کرده بود اعدام نشود خلخالی اعتنا نکرد و اعدامش کرد.
[wpdiscuz-feedback id=”nrtend94jo” question=”آقای خلخالی تصمیم گرفت به جای چهار نفر، حکم اعدام هشت نفر را اجرا کند که امام به او پیام داد: در این صورت نفر ششمی که اعدام میشود خودتی!” opened=”1″][/wpdiscuz-feedback]












